La tercera edició del Voluntariat TIC tanca amb més projectes i més voluntaris que mai

21 estudiants de diferents escoles de la UPC han col·laborat, durant el curs, en 16 projectes d'11 entitats diferents. Formació informàtica a persones en risc d'exclusió social, elaboració de pàgines web o instal·lació de xarxes wifi són algunes de les tasques que han realitzat.

La universitat pot oferir formació més enllà de les classes i les pràctiques?

L'Àlex i en Guillem es van fer aquesta pregunta a principi de curs. Així van conèixer el CCD, i el Programa de Voluntariat TIC, un programa basat en la metodologia Aprenentatge-Servei que connecta estudiants de la UPC amb entitats socials per tal de realitzar aquells projectes que l'entitat té encallats, sovint, per falta de temps i de coneixements en la matèria. El resultat: els dos voluntaris van estar un quadrimestre tutoritzant a joves del poble sec mentre feien les seves pràctiques en comunicació digital a través de la Coordinadora d'Entitats.

No són els únics. L'Hèctor i l'Albert han estat treballant en l'actualització de l'App de la Magic Line, la mobilització solidària que organitza l'Obra Social Sant Joan de Déu i on participen unes 15.000 persones cada any. Alhora, la Marta ha estat dissenyant l'App que ha de permetre a la Fundació ADSIS millorar el seguiment dels casos en què treballen, la Clàudia i la Susana han estat impartint formació en eines informàtiques i en Pol ha actualitzat la xarxa Wifi de la Fundació Pare Manel. Igual que tots ells, fins a 21 voluntaris han tirat endavant 16 projectes en 11 entitats diferents durant aquest curs.

D'aquesta el Voluntariat TIC tanca la seva tercera edició, la que ha rebut més participació fins al moment, i es consolida com a referent del voluntariat local entre la comunitat de la UPC.

Ara, l'equip del CCD ja treballa per engegar la quarta edició, que veurà llum el setembre de 2018. Una edició que presenta nous reptes a l'organització i que, de ben segur, tornarà a ser tot un èxit.