Participa a les Jornades UPC Reutilitza

Les jornades es celebren en dues edicions anuals: durant una setmana al maig i dues setmanes al novembre els estudiants de grau de la FIB es troben al Campus Nord per fer les pràctiques de quatre assignatures:

• Interfícies de circuits: amb la supervisió del professorat, els estudiants d’aquesta assignatura (entre 120 i 180 alumnes cada semestre) revisen i cataloguen els equips i separen els que funcionen correctament dels que necessiten ser reparats.
  • Arquitectura del PC: els 20 estudiants que cada semestre fan aquesta assignatura reparen els ordinadors avariats i separen aquells que no tenen solució per al seu trasllat a un Punt Verd, extraient-ne abans totes les peces que es puguin aprofitar com a recanvis per altres equips.
  • Administració de Sistemes Operatius i Software Lliure i Desenvolupament Socialels estudiants d’aquestes assignatures, uns 20 cada semestre en cadascuna d’elles, instal·len el sistema operatiu Linux en els equips que ja han estat catalogats i reparats.

Aquestes pràctiques són un espai per aprendre i per reflexionar sobre l’impacte social de les TIC mentre es fa la posada a punt d’equips informàtics procedents de renovacions.

Les Jornades són també un moment clau per trobar-nos amb entitats beneficiàries que fan la recollida dels equips assignats i per fer activitats a l'entorn de la sostenibilitat de les TIC i el compromís social. En diferents edicions hem pogut organitzar activitats formatives per estudiants i professorat de col·legis, instituts i altres centres educatius sobre el funcionament dels ordinadors i la instal·lació de sistemes operatius i de software lliure.

Les persones interessades podeu contactar amb l'organització a l'adreça info.reutilittza@upc.edu