Arriben les noves Jornades Reutilitza !

Divendres 17 de novembre començaran unes noves Jornades al Campus Nord. Participaran 11 grups d’estudiants de grau de la FIB i de l’ETSETB. Alumnes i professors es trobaran durant un par de setmanes a la Sala Àgora per fer les pràctiques de 5 assignatures (*). Amb la supervisió dels professorat els estudiants revisen i posen a punt els ordinadors que després arribaran a les entitats participants en el Programa UPC Reutilitza. Moltíssimes gràcies!

• En aquesta edició es faran presentacions del programa UPC Reutilitza i del programa UPC de Voluntariat TIC a tots els grups participants.
  • La conferència La Sostenibilitat de les TIC a càrrec de David López, professor de la FIB i sotsdirector de l'ICE es celebrarà el proper dimecres 22 . La xerrada reflexionarà sobre temes com la fractura digital, els residus electrònics i la sostenibilitat. – Auditori Vèrtex dia 22 de novembre de 12h a 14h.
  • També es podrà visitar  l'exposició Tecnologies i Cooperació per al Desenvolupament a la mateixa Sala Agora.   Les infografies elaborades pel CCD, tenen  per objectiu acostar al públic universitari la vinculació entre tecnologia i cooperació per al desenvolupament, i donar eines per acostar-se i conèixer el treball que la comunitat universitària duu a terme en aquesta temàtica.  Del 17 al 30 de novembre – Sala Àgora del Campus Nord

El Programa UPC Reutilitza és una iniciativa de la UPC que, combinant l'aprenentatge amb el servei social, té per objectiu la reutilització dels equips i recursos informàtics que es renoven tant a la mateixa universitat com en altres entitats. Després d'un treball de revisió i de posada a punt dels equips, aquests es posen a disposició d'entitats d'interès social i de programes solidaris.

Les Jornades tenen dues edicions anuals: una durant una setmana al mes de maig i dues setmanes al novembre.  Els alumnes es troben al Campus Nord per fer les pràctiques de quatre assignatures:

• Interfícies de circuits: amb la supervisió del professorat, els estudiants d’aquesta assignatura (entre 120 i 180 alumnes cada semestre) revisen i cataloguen els equips i separen els que funcionen correctament dels que necessiten ser reparats.
  • Arquitectura del PC: els 20 estudiants que cada semestre fan aquesta assignatura reparen els ordinadors avariats i separen aquells que no tenen solució per al seu trasllat a un Punt Verd, extraient-ne abans totes les peces que es puguin aprofitar com a recanvis per altres equips.
  • Administració de Sistemes Operatius i Software Lliure i Desenvolupament Socialels estudiants d’aquestes assignatures, uns 20 cada semestre en cadascuna d’elles, instal·len el sistema operatiu Linux en els equips que ja han estat catalogats i reparats.
  • Projecte Bàsic d'Enginyeria