Jornades UPC Reutilitza

Entre els dies 2 i 9 del passat mes de maig es va celebrar una nova edició de les Jornades Reutilitza, una proposta que s'emmarca en el Programa UPC Reutilitza, objectiu del qual és la recuperació i reutilització d'equipament informàtic provinent de renovacions a la UPC o de donacions d'altres entitats o empreses. En aquesta edició van participar unes 160 persones, que van recuperar i posar a punt uns 150 equips. Amb l'objectiu de sensibilitzar al voltant de la temàtica de la bretxa digital, els residus electrònics i la sostenibilitat, es va realitzar una conferència a càrrec de David López, professor de la FIB, que va parlar sobre Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC) i sostenibilitat.

Les jornades es celebren al Campus Nord de la UPC en dues edicions anuals: durant una setmana al maig i dues setmanes al novembre. Aquestes són un espai per aprendre i per reflexionar sobre l’impacte social de les TIC alhora que es fa la posada a punt d’equipament informàtic que ha quedat "obsolet" a la universitat. A més a més, els  estudiants de Grau de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB) realitzen durant les jornades les pràctiques de quatre assignatures:Interfícies de circuits, Arquitectura del PC, Administració de Sistemes Operatius i Software Lliure i Desenvolupament Social.

Les Jornades són també un moment clau per la trobada amb les entitats beneficiàries que fan la recollida dels equips assignats i per organitzar activitats sobre la sostenibilitat de les TIC i el compromís social. En altres edicions s'han pogut organitzar activitats formatives per estudiants i professors de col·legis, instituts i altres centres educatius sobre el funcionament dels ordinadors i la instal·lació de sistemes operatius i de software lliure.