Fundació Privada Catalana Síndrome de Down

Descripció de l'entitat

La Fundació Privada Catalana Síndrome de Down és una fundació privada sense ànim de lucre, constituïda el 30 de març de 1984. Fou declarada d'utilitat pública el 24 d'octubre de 1984. Actualment hi treballen 56 professionals.

La nostra missió és millorar la qualitat de vida de les persones amb Síndrome de Down o amb d'altres discapacitats intel·lectuals. Per a fer-ho possible, comptem amb un Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Primerenca, el Centre Mèdic Down amb 19 especialitats mèdiques i 8 serveis d’atenció psicopedagògica i social:

• Servei d'Atenció Primerenca CDIAP
  • Servei de Seguiment en l'Etapa Escolar. Suport a nens/es integrats a escoles ordinàries i als professionals que hi treballen
  • Servei Connecta, Servei de d’Oci i temps lliure
  • Servei Me'n vaig a casa. Suport a la vida independent de persones amb la Síndrome de Down i discapacitat intel·lectual
  • Servei d'atenció terapèutica per usuaris i les seves famílies
  • Servei d'atenció a les famílies
  • Servei d'Integració a l' empresa ordinària

Dates i ubicació

Període i dates: a concretar, a partir de setembre
Horari: a concretar, la Fundació està oberta de 9 del matí a les 20 hores de dilluns a dijous i divendres de 9 a 15 hores
Lloc: Barcelona, seu de la Fundació (C/ Borrell 201)

Programa/projecte en què s’integra l’activitat

L’activitat s’emmarca dins d’un programa de difusió, assessorament i formació a pares d’infants amb la síndrome de Down, a través de la creació d’una guia per a pares de nens i nenes amb la Síndrome de Down.

L’activitat que es demana és la creació d’una web interactiva que permeti l’accés a tots els pares interessats.

Descripció de les tasques a realitzar

Es tracta de la creació d’una guia pràctica de suport per pares d’infants amb la Síndrome de Down perquè aquests tinguin pautes i orientacions de com actuar amb els seus fills i de recursos que, utilitzats a la llar en el dia a dia en un context familiar i quotidià, poden ajudar al bon desenvolupament del seu fill o filla. Volem que aquesta guia pràctica en format digital es converteixi en un referent on trobar no només informació i recursos sinó que se sentin que són acollits, escoltats i atesos per professionals especialitzats que responen als seus dubtes i preocupacions.

En principi ens centrem a l’edat d’entre zero i sis anys de l’infant. Volem que aquesta guia tingui aquestes característiques:

• Especialitzada per edats
  • Digital (web ...)
  • Visual
  • Personalitzada i interactiva
  • Seguiment de les famílies dins el projecte.
  • Oberta a una constant ampliació

Objectius del projecte:

• Proporcionar informació als pares respecte el desenvolupament del seu fill amb la SD.
  • Realitzar un seguiment individualitzat i periòdic de com intervenen els pares en el procés de desenvolupament del seu fill i de l’ús de la guia.
  • Que els pares se sentin acompanyats en el procés de creixement dels seus fills.
  • Que se sentin protagonistes actius i que sentin que estan fent tot el que poden per a millorar l’autonomia i el desenvolupament dels seus fills.
  • Poder compartir experiències i dubtes referents al desenvolupament dels seus fills.

El que es demana al voluntari TIC és la col·laboració en el disseny d’una web a mida que funcioni com a portal de la guia en la que es pugui incloure contingut multimèdia com ara vídeos, imatges, etc. d’acord amb els objectius i característiques que plantegem.

Què aportarà la participació al voluntari/a?

Les persones que col·laborin amb la Fundació podran formar part d’un equip de voluntaris i formar-se en la filosofia inclusiva de la Fundació podent participar també en les activitats formatives que organitza. L'experiència permetrà participar en un nou projecte nou que planteja grans expectatives d'esdevenir una eina de gran ajuda per a tots els pares de nens i nenes amb la síndrome de Down. Es farà col·laborant amb un equip d’experts en els àmbits del desenvolupament en els que intervé la guia: psicològic, mèdic, educatiu.