XXIII Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI 2017)

L'objectiu de les jornades és promoure el contacte, intercanvi i discussió de coneixements i experiències entre professors universitaris d'informàtica i grups d'investigació; debatre sobre el contingut dels programes i mètodes pedagògics emprats; així com materialitzar un fòrum de debat on presentar temes i enfocaments innovadors que s'orientin a millorar la docència de la informàtica a les universitats.

La 23ena edició de les jornades promogudes per la "Asociación de Enseñantes Universitarios de la Informática" (AENUI) han estat organitzades des del  "Departamento de Ingeniería de Sistemas Informáticos y Telemáticos" i la "Escuela Polítecnica de la Universidad de Extremadura". A les JENUI, trobem ponències, pòsters, recursos docents, tertúlies i altres activitats que estimulen el contacte personal entre docents.

Cáceres, del 5 al 7 de juliol de 2017.

Algunes de les temàtiques que es varen tractar aquest any van ser:

• Conferència/ debat inaugural: Formem científics o enginyers?
  • Estratègies institucionals
  • Ajuda a la evaluació en la programació
  • Millores per al JENUI
  • Perquè abandonen els estudiants?
  • Integració d'eines web
  • (...)

Destaquem la sessió: "Sostenibilitat: opció personal o obligació professional?", on es debatia si es possible millorar el món mentre "ensenyem/ aprenem" i sobre la integració de les competències de responsabilitat social a la educació.  En aquest marc, Fermin Sánchez, PDI del departament d'Arquitectura de Computadors, i responsable del Programa UPC Reutilitza, va presentar el Voluntariat TIC a la sessió "El voluntariado TIC como forma forma de aprendizaje - servicio"

"El aprendizaje-servicio es una metodología educativa que combina el servicio comunitario con la adquisición de competencias y valores, y constituye un marco idóneo para devolver a la sociedad parte de su inversión en educación pública. Este artículo presenta el Programa UPC de Voluntariado TIC, que está en su segundo año de funcionamiento. El programa ha recibido una subvención del Ayuntamiento de Barcelona a través de la convocatoria de financiación del Programa de Educación para el Desarrollo 2016. En el programa han participado ya una docena de entidades y 28 voluntarios que han desarrollado 21 proyectos. Los resultados muestran que las entidades están en general satisfechas con los proyectos y con el trabajo de los voluntarios. Los voluntarios también valoran positivamente tanto el trabajo realizado como el aprendizaje obtenido a través de la realización de su proyecto."

Podeu consultar tota la informació aquí.