El Parlament de Catalunya ha fet donació de 250 equips al Programa UPC Reutilitza

Gràcies a la participació dels estudiants de 4 assignatures de grau de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB UPC) els equips que arriben al Programa UPC Reutilitza són revisats i si s'escau reparats, i posteriorment se'ls instal·la tot el programari necessari, sempre amb programari lliure. Un cop els equips estan a punt per ser utilitzats de nou, es posen a disposició d'entitats del tercer sector i altres iniciatives d'interès social que en poden fer un ús valuós en suport a les seves activitats i programes, a més dels evidents beneficis que se'n deriven en termes de consum responsable i d'adequat aprofitament dels recursos.

El Programa UPC Reutilitza es nodreix dels equips informàtics procedents de renovacions a la UPC i també de donacions d'empreses i institucions.

Aquesta setmana el Programa ha rebut la donació del Parlament de Catalunya de 250 torres, 86 pantalles i diversos perifèrics, que representen la major donació mai rebuda, i que suposaran la possibilitat de donar resposta a un gran nombre de sol·licituds d'equipament d'entitats socials i projectes solidaris.

El Parlament de Catalunya va decidir la cessió d'aquests equips a la universitat, donats per obsolets per la institució, per ser utilitzats en la mesura del possilble com material en activitats docents i un cop a punt derivats a entitats socials i programes solidaris.  La voluntat del Parlament té un encaix perfecte amb el Programa UPC Reutilitza.  Els equips es podràn utilitzar a les pràctiques de les assignatures, durant les Jornades Reutilitza i un cop estiguin a punt seran cedits a entitats allargant la seva vida útil.

Les entitats que vulguin sol·licitar equips i material informàtic poden trobar les instruccions de com fer-ho a l'apartat Sol·licitud d'equips del programa